Je bekijkt momenteel enkel showcases. Wil je liever naar alle realisaties?

PensioPlus - Rebranding SHOWCASE

       

Tijd voor een nieuwe start.

Voor de Belgische Vereniging van Pensioeninstellingen (afgekort BVPI) was na 40 jaar de tijd rijp voor een nieuwe look & feel. Vooral de lange en moeilijk te vertalen naam voelde ondertussen wat ouderwets aan, en hun algemene huisstijl was eens aan een update toe. Zij gaven aan Crossmark de uitdaging om een volledige rebranding te doen: een nieuwe naam, logo en slagzin en een nieuwe huisstijl. Als kers op de taart organiseerden we, onder het mom van een nieuwsjaarsreceptie, een launchevent waarop de nietsvermoedende leden werden voorgesteld aan de "nieuwe" organisatie: PensioPlus.

Het traject hebben we samen met de Raad van bestuur in stapjes doorlopen. Van een brainstormsessie over een nieuwe naam, tot logo en kleurbepaling, tot de uiteindelijke gerealiseerde nieuwe huisstijl. Omdat ze tevreden waren over het geleverde werk vroegen ze ons ook voor een lanceringsevent te zorgen.

Op een enorm leuke locatie in hartje Brussel nodigden we alle leden uit voor wat een gewone nieuwjaarsreceptie leek te zijn. De volledige ontvangstruimte was opgesteld in de oude branding van BVPI, om geen argwaan te wekken. Terwijl in een aparte zaal de aankondiging plaatsvond, met de nodige razzmatazz, tranformeerde ook de rest van de locatie om naar de nieuwe kleuren en branding van PensioPlus. De avond sloten we verder af met een overheerlijk buffet, met een goochelaar die zowel het oude als het nieuwe logo gebruikte in leuke close-up magic tricks, en met een professionele greenkey photoshoot, zodat iedereen op het einde van het event een aandenken mee naar huis had.

PensioPlus?

De naam spreekt voor zich: PensioPlus werkt rond aanvullende pensioenen en levert hierin een grote toegevoegde waarde aan haar leden. De baseline Smarter together for better pensions verwijst naar het feit dat wij als ledenvereniging, samen in overleg met alle belanghebbenden en beleidsmakers, betere pensioenoplossingen willen en kunnen bieden en het belang van de tweede pensioenpijler benadrukken. Hierin staan solidariteit en een adequaat pensioen centraal. De kleuren tenslotte weerspiegelen vertrouwen, energie en dynamisme.