Je bekijkt momenteel enkel showcases. Wil je liever naar alle realisaties?

Imelda - NIAZ SHOWCASE

       

Een neus voor kwaliteit – creatieve campagne voor Imelda's NIAZ-accreditatie

Voor het Imeldaziekenhuis in Bonheiden (met meer dan 1800 medewerkers) was het behalen van de NIAZ-accreditatie een belangrijke mijlpaal. Om die gemeenschappelijke doelstelling ziekenhuisbreed te verankeren, werd een interne bewustwordingscampagne opgezet. Samen met Imelda mochten wij deze campagne visueel mee vormgeven — op een manier die aanspreekt, verbindt én blijft hangen.

Centraal in de campagne stond een sympathiek en herkenbaar karakter: het "Neusje" – geïnspireerd op de Cuberdon, een knipoog naar “alle neuzen in dezelfde richting”. We ontwikkelden een kleurrijke reeks van meer dan 40 verschillende Neusjes, elk met een specifieke rol of doelstelling: van arts en chirurg tot verpleegkundige of administratief medewerker. Elk Neusje bracht een boodschap die de medewerkers hielp om op een toegankelijke manier te begrijpen wat er nodig was voor accreditatie.

De visuele lijn werd doorgetrokken in allerlei dragers zoals een scheurkalender, brochure en affiches, waardoor de campagne een vaste plaats kreeg in het dagelijkse leven van het ziekenhuis.

Het traject duurde even, maar de inspanningen loonden: Imelda behaalde met trots het NIAZ-label – een bewijs van kwaliteit en patiëntveiligheid. En wij zijn trots dat we met onze creatieve aanpak mochten bijdragen aan deze belangrijke stap voor het ziekenhuis.


CASE INFORMATIE

Project voor de klant:
Imelda Ziekenhuis


Haal meer uit onze website dankzij cookies

Onze website maakt gebruik van cookies, o.a. om het gebruiksgemak te verhogen en bezoekersstatistieken bij te houden.

Ik accepteer alle cookies Cookies weigeren Stel uw voorkeuren in